HELIOS HELIOS
Verheldering Door Debat
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wat is Helios?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    HELIOS -> Over Helios
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yannick
Site Admin


Geregistreerd op: 15 Apr 2008
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: 21-04-2008 19:49:30    Onderwerp: Wat is Helios? Reageren met citaat

Helios start als een site waarop de teksten, inleidingen, verslagen... die werden gemaakt in het kader van discussies te Brussel en te Antwerpen openbaar worden gemaakt voor iedereen die nieuwsgierig is of er zich in wil verdiepen. Deze site is momenteel een persoonlijk initiatief. Comentaren, voorstellen, kritieken op de forumsite en/of de inhoud zijn altijd welkom.


Ik doe hieraan mee, omdat ik verontwaardigd ben t.o.v. een wereld geteisterd door hongersnood, armoede, oorlog, respressie, uitbuiting, beperking van de creativiteit, tijd en vrijheid om te leven.

Voor een betere wereld moet je strijden, maar hoe? Die vraag komt voor een stuk aan bod komen in de bijeenkomsten. Ik denk dat elke discussie al een deel van de strijd is. Door de discussie hoop ik het bewustzijn van mezelf en anderen te verspreiden en te verdiepen.

De discussies die tot nu toe plaats vonden werden georganiseerd door enkele studenten, waaronder ikzelf. Geen enkele organisatie verplicht ons dit te doen. Meestal vertrekken de inleidingen wel vanuit een linkse en/of alternatieve visie.

Zelf zie ik dit niet als een beginnende politieke formatie of een plek om te ronselen voor een politieke organisatie, maar als een moment van verheldering, van confrontatie van verschillende standpunten en visies. Ik doe dit in de hoop een debatsfeer te creëren waar vrijuit ideeën kunnen worden uitgewisseld, mensen openstaan voor elkaar, met elkaar willen discussiëren en elkaar willen begrijpen, hoe verschillend de visies ook kunnen zijn.


Iedereen is welkom op de meetings en mag mee debatteren, ook mensen die lid zijn van een partij of politieke organisatie, zolang ze maar een werkelijke bijdrage leveren aan het overdenkingsproces en niet enkel komen om te ronselen.



Yannick, 4 mei 2008
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
susanmayer



Geregistreerd op: 10 Jul 2021
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 10-07-2021 15:08:46    Onderwerp: Things to do Reageren met citaat

Looking for some inspiration for your next trip? Find great vacation ideas and inspiration from Things to do with your source for the web's best reviews and travel ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    HELIOS -> Over Helios Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum